Bezpieczna sprzedaż produktów spożywczych przez Internet? To możliwe!

Pandemia a zakupy spożywcze

W 2022 roku sprzedaż żywności przez Internet zanotowała gwałtowny wzrost. Wpływ na to bez wątpienia miała pandemia Covid-19, która w początkowej fazie wywołała obawy, szczególnie związane z dostępem do żywności i bezpieczeństwem jej dostaw.

Puste półki w sklepach były normą, a na dostawę produktów spożywczych ze sklepów internetowych znanych sieci handlowych trzeba było czekać nawet kilkanaście dni. W 2022 roku sytuacja się ustabilizowała, a Polacy coraz chętniej zaczęli stawiać na e-zakupy. Konkurencja w tym segmencie jest duża – zakupy online możemy zrobić w ekologicznym „e-bazarku”, popularnym sklepie spożywczym, a także – coraz częściej – w ulubionej restauracji.

E-commerce, czyli przyszłość

Według danych CBRE restrykcje związane z pandemią skłoniły ok. 13 proc. Polaków do częstszych zakupów produktów spożywczych za pośrednictwem Internetu. PWC natomiast w swoich badaniach wykazuje, że rynek zakupów spożywczych w latach 2022–2026 będzie rozwijał się na średnim poziomie 40 proc. rocznie. W 2026 roku ponad 11 proc. całkowitej wartości brutto e-commerce będzie pochodziło ze sprzedaży zakupów spożywczych.

Mimo dynamicznego wzrostu branża spożywcza musi zmagać się z wieloma utrudnieniami. Produkty szybko rotujące, tj. pieczywo, mięso, ryby, dania gotowe, częściej kupowane są stacjonarnie. Szybki i bezpieczny łańcuch dostaw to najważniejsze ogniwo – klienci oczekują jakości oraz świeżości zakupów. Wszystko zatem w rękach firm zajmujących się obsługą logistyczną.

Bezpieczny transport to podstawa!

W odpowiedzi na rosnącą popularność internetowej branży spożywczej DPD Polska uruchomiło usługę DPD Food, która gwarantuje dostawę zamówionej żywności w ciągu maksymalnie 24 godzin. Jest to niezmiernie ważne zwłaszcza w przypadku zdrowych, świeżych produktów o krótkim terminie ważności. Oferta jest skierowana do każdego – niezależnie od tego, czy prowadzi duże przedsiębiorstwo, czy dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki w biznesie.

DPD Food:

  • szybko: dostawa do odbiorcy maksymalnie następnego dnia roboczego;
  • świeżo: monitorowany łańcuch chłodniczy od 0 do 4 st. C.;
  • bezpiecznie: certyfikacja ATP, pozwolenia Sanepidu;
  • w kontakcie: powiadomienia SMS oraz e-mail o nadchodzącej przesyłce;
  • neutralnie dla klimatu: dbamy o środowisko. Więcej tutaj.

Nowe perspektywy także dla branży restauracyjnej

Monitorowany łańcuch chłodniczy (od 0 do 4 stopni Celsjusza) DPD Food to także usługa skierowana do branży restauracyjnej, umożliwiająca poszerzenie oferty i wyjście poza dowóz ciepłych posiłków w rejonie danej dzielnicy czy miasta.

Kto z nas po udanej kolacji nie miał ochoty kupić przepysznego chleba, który był serwowany przez szefa kuchni? Kto z nas nie wspomina wakacji w górach przez pryzmat wspaniałych oscypków, bryndz czy moskoli? Każda z restauracji może otworzyć swój własny sklep ze sprzedażą wysyłkową. W ten sposób bywalcy lokalu mogą zamówić przetwory, pieczywo, ekologiczne produkty produkowane przez lokalnych rolników czy słodkość, które wyszły spod ręki szefa kuchni. Dzięki dostawie w monitorowanym łańcuchu dostaw jesteśmy w stanie dłużej cieszyć się kulinarnym doświadczeniem i przenieść te smaki do domowej kuchni. Brzmi dobrze?

Maciej Kasprzyk

Absolwent Logistyki oraz Zarządzania na Politechnice Poznańskiej. Od ponad 11 lat związany z szeroko rozumianym marketingiem wsparcia sprzedaży. W DPD Polska od 2019 roku, gdzie obecnie zajmuje się rozwojem usługi DPD Food. Wolny czas spędza na ukochanym Podlasiu, trenując na siłowni oraz oglądając seriale.